فروشگاه اچ ام الکترونیک

استابلایزر مناسب کولرگازی

author logo

حسین کربلایی

1402/08/07

0

چگونه از عملکرد بی وقفه کولر گازی با تثبیت کننده‌ی ولتاژ اطمینان حاصل کنیم؟

تمامی دستگاهای تهویه مطبوع از جمله چیلرها و کولرهای گازی تجهیزات حساس بشمار می‌روند که در اثر نوسانات برق در دراز مدت آسیب می‌بینند. بنابراین، برای یک سیستم تهویه مطبوع، باید یک ولتاژ ثابت و با کیفیت در شبکه وجود داشته باشد تا عملکرد بدون وقفه دستگاه را در طول زمان کار، بدون آسیب، تضمین کند. درصورت افت ولتاژ در شبکه برق، کمپرسور دستگاه مجبور به بالا بردن جریان بیش از حد معمول شده و تحمل این بار اضافی باعث افزایش دمای سیم پیچ کمپرسور و در نتیجه استهلاک زود هنگام آن و درنهایت خرابی می شود. (کیفیت پایین برق یک مشکل بزرگ در بسیاری از نقاط جهان است، بنابراین حفاظت در برابر نوسانات ولتاژ برای جلوگیری از آسیب به دستگاه‌ها ضروری است) تثبیت کننده‌های ولتاژ دقیقا همان تجهیزات مهم در شبکه خواهند بود که تامین ولتاژ ثابت و با کیفیت بالا را برای سیستم تهویه مطبوع تضمین می کنند.

چگونه تثبیت کننده ولتاژ مناسب را برای کولر گازی خود انتخاب کنیم؟

ابتدا باید بدانید که کمینه ولتاژ ورودی برق شما در حالت اوج مصرف مثلا در ظهر تابستان چقدر است. (بهتر است از یک ولت متر جهت اندازه گیری استفاده کنید)

دوم می توانید به بررسی توان سرمایش و گرمایش کولرگازی بپردازید. و فراموش نکنید که هر کولرگازی دارای یک توان نامی و یک جریان راه اندازی است.

سوم بررسی فاصله‌ی کولرگازی از کنتور برق و همینطور طول و قطر کابل تامین کننده‌ی برق کولرگازی است. (بهتر است از یک کابل و فیوز جداگانه برای کولرگازی استفاده کنید)

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، گروه تخصصی اچ ام الکترونیک توصیه میکند ترانس یا استابلایزر اتوماتیک تثبیت ولتاژ به گونه‌ای انتخاب شود تا توان دستگاه مصرف کننده (کولرگازی) برابر با 70 درصد توان دستگاه استابلایزر باشد. به عنوان مثال، اگر یک کولر گازی 9000BTU با توان 3KW دارید، بهتر است از یک تثبیت کننده 4.5~5KW استفاده کنید. یا اگر کولرگازی 24000BTU با توان 6KVA دارید، تثبیت کننده ولتاژ با توان 8KVA برای شما مناسب است. با رعایت این موضوع علاوه بر افزایش طول عمر استابلایزر، در زمان اوج مصرف و افت ولتاژ بیش از حد شبکه نیز، از عملکرد صحیح دستگاه و عدم آسیب به کولرگازی اطمینان خواهیم داشت.  (جهت دریافت مشاوره و تصمیم گیری بهتر ، می توانید با کارشناسان گروه تخصصی اچ ام الکترونیک تماس بگیرید) 

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب استابلایزر مناسب، نوع تنظیم کننده ولتاژ یا ترانس اتوماتیک می‌باشد. برای مطالعه‌ی بیشتر در مورد انواع ترانس و استابلایزر مقاله‌ی بررسی انواع ترانس و استابلایزر اتوماتیک از نظر ساختار را مطالعه بفرمایید. دراینجا به معرفی دو نوع کلی رله‌ای و سرو موتوری بسنده می‌کنیم. برای کولرهای گازی ترانس یا استابلایزر‌های اتوماتیک رله‌ای مناسب است، چرا که علاوه بر دقت و سرعت مناسب برای اصلاح و تثبیت ولتاژ، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند.

پیشنهاد اچ ام الکترونیک نماینده رسمی محصولات فاراتل به مشتریان محترم، خرید ترانس یا استابلایزرهای اتوماتیک رله‌ای، برند فاراتل با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش شرکت فاراتل، می‌باشد تا با خیالی آسوده و مطمئن کولرگازی خود را هنگام نوسان و افت ولتاژ برق استفاده کنید.

در ادامه تعدادی از کولرهای گازی با توان‌های مختلف و استابلایزر مناسب آن برای تصمیم‌گیری بهتر شما آورده شده است.

کولر گازی 12000BTU و 18000BTU :

استابلایزر مناسب کولرگازی هایی که حداکثر جریان مصرفی آنها  ۱۵ آمپر باشد یک دستگاه 6 کیلووات است، لازم به ذکر است اگر کولرگازی از نوع اینورتر باشد جریان استارت پایین تری نسبت به کولرگازی معمولی دارد. ترانس های 6 کیلو وات تا 25 آمپر نامی به مصرف کننده (کولرگازی) تحویل می‌دهند. در ادامه چند نمونه از استابلایزرهای 6 کیلووات مناسب کولرگازی را معرفی می‌کنیم.

ترانس اتوماتیک 6 کیلووات فاراتل مدل AVR25C

 ترانس اتوماتیک فاراتل مدل AVR25C

ترانس اتوماتیک ۶ کیلووات پرنیک مدل ECO6000FULL

 ترانس اتوماتیک 6000 ولت آمپر پرنیک

استابلایزر6 کیلووات بوسترپلاس ریزان الکتریک تیپ A و B

 استابلایزر 6KVA ریزان الکتریک

کولر گازی 24000BTU و 30000BTU و 36000BTU:

استابلایزر مناسب کولرگازی هایی که حداکثر توان مصرفی آن ها 25 آمپر می‌باشد یک دستگاه ۸ کیلووات است، همانطور که اشاره شد، اگر کولرگازی از نوع اینورتر باشد جریان استارت پایین تری خواهد داشت. ترانس های 8 کیلو وات تا 32 آمپر نامی به مصرف کننده (کولرگازی) تحویل می‌دهند. در ادامه چند نمونه از استابلایزرهای 8 کیلووات مناسب کولر گازی را برایتان نام برده ایم.

ترانس اتوماتیک فاراتل مدل AVR32 Advanced

 ترانس اتوماتیک فاراتل AVR32 ADVANCED

ترانس اتوماتیک فاراتل مدل AVR32F

 ترانس اتوماتیک فاراتل مدل AVR32F

ترانس اتوماتیک فاراتل مدل APR32

 ترانس اتوماتیک فاراتل مدل APR32

استابلایزر ۸کیلووات بوستر پلاس ریزان الکتریک تیپ A و B

 استابلایزر8KVA ریزان الکتریک

استابلایزر سوئیچینگ پرنیک مدل XI-7 (فقط مناسب کولرهای گازی اینورتر)

 استابلایزر سوئیچینگ XI-7 پرنیک

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد . در هر صورت، همیشه می توانید از طریق تلگرام , واتس اپ و تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید .

 
 

 

 

0 دیدگاه برای استابلایزر مناسب کولرگازی , اولین نفری باشید که برای این محصول نظر ثبت می کند.
دیدگاه خود را بنویسید
سبد خرید
سفارش شما

محصول

قیمت کل

جمع کل:

0 تومان