فروشگاه اچ ام الکترونیک

استابلایزر تک فاز برای کنتور سه فاز

author logo

حسین کربلایی

1402/09/18

0

آیا می توان از استابلایزر تک فاز برای کنتور سه فاز استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید مواردی از قبیل نوع مصرف کننده‌ (از جهت تکفاز یا سه‌فاز) و فضای نصب استابلایزر را بررسی کنیم، اما در هر صورت برای برق شهری سه فاز می‌توان از 3 استابلایزر تک فاز برای هر فاز به صورت جداگانه برای مصرف کننده‌های تکفاز و همچنین برای مصرف کننده‌های سه فاز (فقط و فقط با وجود کنترل فاز) استفاده کرد.

بررسی مصرف کننده‌ها

در صورتی که مصرف کننده سه فاز در مجموعه داشته باشیم می توانیم از سه استابلایزر تک فاز برای هر فاز ورودی برق استفاده کنیم اما باید هر 3 دستگاه استابلایزر تک فاز به قطعه ای به نام کنترل فاز متصل شوند تا در صورتی که یکی از فاز های ورودی برق قطع شد، کنترل فاز، ورودی برق را قطع کند تا مصرف کننده سه فاز، با برق ورودی دو فاز کار نکند یا دو فاز نشود.

چنانچه تمامی مصرف کننده های یک مجموعه تک فاز باشند، نیازی به کنترل فاز نبوده و استابلایزر، ولتاژ ورودی هر یک از فازها را تثبیت می‌کند و اگر برق ورودی یکی از فازها قطع شود، دو فاز دیگر به صورت جداگانه به کار خود ادامه می‌دهند، اما در صورتی که، اگر از استابلایزر سه فاز استفاده شود، با قطع شدن هر یک از ورودی‌های فاز، دو فاز دیگر نیز قطع  خواهند شد.

نتیجه گیری

اگر برق مجموعه ای سه فاز باشد اما هیچ مصرف کننده سه فازی در آن مجموعه وجود نداشته باشد ، بهتر است که برای هر فاز ورودی برق یک استابلایزر تک فاز جداگانه استفاده کنیم که اگر یکی از فاز های ورودی برق قطع شد، دو فاز دیگر به صورت جداگانه به کار خود ادامه دهند و کل برق مجموعه قطع نشود .

همچنین در صورت داشتن برق سه فاز و مصرف کننده سه فاز، می توان از سه استابلایزر تک فاز به همراه یک دستگاه کنترل فاز به جای استابلایزر سه فاز استفاده کرد.

اچ ام الکترونیک نماینده رسمی شرکت فاراتل

امیدواریم که این مقاله برای شما مفی باشد. در هر صورت، همیشه می توانید از طریق تلگرام , واتس اپ و یا تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید .

0 دیدگاه برای استابلایزر تک فاز برای کنتور سه فاز , اولین نفری باشید که برای این محصول نظر ثبت می کند.
دیدگاه خود را بنویسید
سبد خرید
سفارش شما

محصول

قیمت کل

جمع کل:

0 تومان